Lo Crit del Palleter

Lo Crit del Palleter
El palleter Vicente Domenech, patriota valenciá. Cuadro pintat per Joaquín Sorolla

jueves, 28 de noviembre de 2013

XI NIT DE L'ESCOLA ¿VALENCIANA?

Els periodics digitals del Levante y Las Provincias donen ampla informacio de la celebracio,el 24/11/2013, en Canet d'En Berenguer, de la XI "Nit de l'Escola Valenciana", Associacio al servici del pancatalanisme.

En ella van celebrar el 30 aniversari de la "Llei d'Us i Ensenyament del Valenciá" (LUEV) que llavors mos va colocar el PSOE, manant Joan Lerma, al impuls de Ciprià Ciscar com a conseller de Cultura y Educacio y que va marcar l'inici de la penetracio del pancatalanisme en les escoles y instituts. Previament la Universitat ya la havien invadit.

El president d'Escola Valenciana va instar a "denunciar a qui vulnere els drets llingüistics".

Yo em pregunte: ¿Els drets llingüistics de quí?, perque dels meus no. Yo no acepte les normes que mos han imposat ni estar teledirigit per l'Institut d'Estudis Catalans.Ells no fan més que anar al seu negoci que ben rendable que els ix. Per atra banda aixo de "denunciar" no sona molt democratic que digam. El mensage es : "Por las buenas o por las malas". Mentres tant la gran majoria de ciutadans, apardalats, a passar per l'aro.

Com era d'esperar, havia representacio oficial: El Subdirector General de Innovacio y Calitat Educativa, Juan Pablo Valero, el president de L'Academia Valenciana de la Llengua, Ramon Ferrer, (ni més ni manco) y, tambe, representants de editorials (suponc que catalanistes...o directament catalanes), sindicats y partits esquerrosos més el Bloc.

En el capitul dels guardons: Adela Costa, de la Facultat de Magisteri de la Universitat de Valencia (Viver originari de pancatalanisme y, pera acabar pronte, coleges de la linia de valenciá... o siga, del catalá que no volen dir obertament perque pedrien la clientela.

Total, que la trama no s'apara. Mentres tant, seguix la politica d'ofegar el valencianisme...¡Gracies, PP!

28/11/2013.- SIMITRI.

No hay comentarios:

Publicar un comentario